LinkedIn Instagram

Als je iets op social media plaatst, wil je natuurlijk dat je bericht door zoveel mogelijk mensen gelezen wordt. Voor het grootste bereik en de meeste interactie kijk je naar je doelgroep. Wie is je publiek? Door dit uit te zoeken kan je bepalen wanneer de beste tijd is om een bericht te plaatsen. Epic-Design heeft van een aantal social media kanalen de beste tijd om te posten in 2020 op een rijtje gezet! (van de algemene doelgroep)

LinkedIn
Op woensdag, donderdag en vrijdag zijn de grootste pieken van LinkedIn als je kijkt naar interactie. De tijden waarop er het meest gebruikt wordt gemaakt van dit kanaal is tussen 9 en 11 uur ’s ochtends en in het begin van de avond.

Instagram
De beste dag om te posten is duidelijk woensdag. In de ochtend zijn de meeste Instagrammers nog niet online, vanaf 12 uur in de middag wordt Instagram steeds meer bezocht en de pieken zijn om 3 uur ’s middags en 21 uur ’s avonds.

Facebook
Ook voor Facebook is de woensdag een populaire dag om te posten alleen dan rond de lunch pauze en het avondeten. De beste tijd om te posten is rond 3 uur, want daarna wordt het gebruik van Facebook vergroot.

YouTube
YouTube is het enige platform dat in het weekend meer gebruikers heeft dan op werkdagen. Vanaf een uur of 16 wordt de activiteit bijna verdubbeld.

Twitter
Op Twitter zijn er geen echte pieken te zien. Toch zit er een stijgende lijn in het gebruik van Twitter naar mate de dag vordert. In de avond is de meeste activiteit dus is de beste tijd om te posten rond 21 uur.

Epic-Design helpt bedrijven en organisaties om zichtbaar te blijven op social media kanalen. Bekijk wat Epic-Design voor jou kan betekenen omtrent social media!